کرم ونوویتال بهترین کرم واریس پا: مزایا، کاربرد و نحوه مصرف

کرم درمان واریس

رگ‌های واریسی، رگ‌های بزرگ و پیچ خورده‌ای هستند که معمولاً در ساق و پا وجود دارند. حالت بزرگ شده آنها باعث می‌شود که در زیر پوست کاملاً نمایان شوند. این مشکل ناخوشایند، باعث کاهش اعتماد به نفس در افرادی می‌شود که از این عارضه رنج می‌برند. در بعضی موارد، رگ‌های واریسی می‌توانند کاملاً دردناک باشند و نشستن و راه رفتن را سخت تر کنند. به طور کلی، این مشکلات حرکتی می‌توانند بر کیفیت زندگی بیمار تأثیر بگذارند.

یکی از راه‌های درمان رگ‌های واریسی، استفاده از کرم‌های موضعی است. یکی از مهمترین این کرم‌ها، کرم وینوویتال است که به طور خاص برای درمان رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی توصیه می‌شود. این کرم با ترکیبی از عصاره گیاهان طبیعی، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها به بیماران کمک می‌کند تا علائم رگ‌های واریسی را کاهش دهند و ظاهر پوست خود را بهبود بخشند.

با این حال، برای درمان رگ‌های واریسی و رگ‌های عنکبوتی، همیشه باید به یک پزشک با تجربه و ماهر که با روش‌های درمان و شیوه کنترل عوارض آشنا است مراجعه کنید. این کار خطرات و عوارض جانبی و همچنین زمان بهبودی پس از درمان را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا از بهترین درمان برای شرایط شما استفاده کنید.

مزایای استفاده از کرم وینوویتال

کرم وینوویتال برای تقویت دیواره رگ ها و جلوگیری از  ضعیف شدن دیواره موثر است.

این کرم همچنین در بهبود واریس و هموروئید کمک میکند.

کاربرد های کرم وینوویتال

• درمان واریس سطحی و واریس پیشرفته
  • درمان درد، خارش، خستگی و تورم پا و درد عضلات ساق پا
  • بهبود نارسایی مزمن سیاهرگ ها و عروق
  • پیشگیری از علائم واریس مانند تورم، خارش، درد و احساس سنگینی در پا و گرفتگی عضلات پا

ترکیبات موثر در کرم وینوویتال

یک گرم کرم وینویتال حاوی 10 میلی گرم اسانس گل همیشه بهار و 60 میلی گرم اسانس خشک دانه های اسکلوس هیپوکاستانوم (شاه بلوط هندی) است. این محصول بر اساس 20 میلی گرم اسین در هر گرم (معادل 2% در کرم) استاندارد شده است. در کرم وینوویتال علاوه بر ساپونین تری ترپین ها (اسین)، مواد موثر دیگری شامل فلاونوئید ها، پروآنتوسیانیدین و تانن ها است.

اسانس گل همیشه بهار

گل همیشه بهار

گیاه دارویی ختمی از خانواده کاسنی بوده و عمده ترین مواد موثر این گیاه شامل: ترپنوئیدها، ترکیبات فنولی، کومارین ها، کوئینون ها، کاروتنوئیدها و اسیدهای آمینه می باشد. عمده ترین مواد موثر این گیاه در گل ها تولید و تجمع می یابد. عصاره گیاه ختمی دارای اثرات دارویی از قبیل خواب آور، ضدالتهاب پوستی، ضدقارچ، باکتری و انگل و رقیق و تصفیه کننده خون است. همچنین از این گیاه به طور موضعی برای درمان زخم های جزئی، سوختگی، واریس و دیگر مشکلات استفاده می شود. اسانس این گیاه فعالیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی از خود نشان داده است.

اسانس دانه های هیپوکاستانوم  (شاه بلوط هندی)

شاه بلوط

شاه بلوط هندی با نام علمی aesculus hippocastanum یک گیاه است که به طور گسترده برای درمان نارسایی رگ‌ها استفاده می‌شود. نارسایی رگ‌ها می‌تواند منجر به ایجاد رگ‌های واریسی شود و علائمی مانند تجمع خون در رگ‌ها، درد، تورم و احساس سنگینی را به همراه داشته باشد. عصاره اصلی و ترکیب دارویی این گیاه، aescin (ایسن) است که یک مخلوط از گلیکوزیدهای ساپونین ترپنوئید است. همچنین، برخی محصولات دیگری که از دانه‌های شاه بلوط گرفته شده‌اند، شامل مشتقات کومارین، اسنس‌ها (مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک) و تانین‌ها هستند.

در این باره جالب است که بدانید قسمت‌های مختلف این دانه‌ها دارای درجات متمایزی از منشا مواد اصلی زیست فعال هستند: ایسن در دانه‌ها، اسانس در برگ‌ها و گل‌ها و کومارین در پوست. عصاره شاه بلوط هندی اثرات مفیدی بر نارسایی رگ‌ها و اثرات فارماکولوژیک مثبت زیادی بر روی پوست دارد. ایسن یک ماده ضد التهابی قوی است که شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد و از نفوذ مایعات به بافت‌های اطراف جلوگیری می‌کند. این ساپونین‌ها همچنین در تهیه شامپو‌ها، فوم‌های حمام، کرم‌ها، لوسیون‌ها و خمیر دندان‌ها نیز استفاده می‌شوند.

عصاره شاه بلوط هندی به عنوان پاکننده قوی اکسیژن فعال عمل میکند. این ماده از ویتامین  E قوی تر است و دارای اثر محافظتی سلولی قوی است که با خواص ضد پیری آنتی اکسیدان ها مرتبط است. مواد اصلی که باعث این خواص میشوند فلاونوئیدهای موجود در عصاره ها هستند. این گروه از متابولیت های ثانویه خاوص مهار رادیکال، ضد باکتری و ضد ویروسی را نشان میدهند و برای درمان واریس و شکنندگی مویرگ ها استفاده میشوند.

فارماکولوژی و مکانیسم اثر کرم وینووتال

اسانس شاه بلوط هندی که در کرم وینوویتال حاوی است، باعث افزایش حساسیت رگ‌ها به کانال‌های کلسیمی می‌شود. این اسانس همچنین باعث کاهش نفوذپذیری مویرگ‌های اسیب‌دیده و افزایش انقباضات سیاهرگ‌ها می‌شود که در نهایت منجر به کاهش تورم می‌شود. اسانس شاه بلوط هندی، مانند گلوکوکورتیکوئیدها، دارای اثر ضدالتهابی قوی است و در عین حال هیچ اثر منفی روی سیستم ایمنی بدن ندارد.

فلاونوئیدها و تری‌ترپن‌های موجود در این اسانس نیز دارای خواص ضدالتهابی هستند و تورم را کاهش می‌دهند. همچنین، کاروتنوئیدها و تانن‌ها به بهبود زخم‌ها و تورم کمک می‌کنند. مواد موثر این اسانس باعث بهبود گردش خون و تقویت پوست و عروق خونی در ناحیه مورد نظر می‌شود. طبق مطالعات بالینی انجام شده، با در نظر گرفتن عوارض بسیار نادر، استفاده از این محصول حتی بسیار موثرتر از جوراب‌های واریس بوده است.

با وجود اینکه رگ‌های واریسی با تکنیک‌هایی مانند لیزر و جراحی درمان می‌شوند، اما تاثیر چشم‌گیر درمان واریس با مصرف داروهای خوراکی و کرم‌های موضعی در مطالعات بالینی متعددی تایید شده است.

نحوه استفاده از کرم وینوویتال

کرم وینوویتال را حداقل دو بار در روز (صبح و شب) به مدت 6 تا 8 هفته روی پاها، مچ و پاشنه پا، قسمت داخلی ران، پشت زانو و سایر قسمت های آسیب دیده بمالید.

برای درمان رگ های واریسی بهتر است به ظور هم زمان از داروی خوراکی حاوی ACIN (قرص وینوویتال) و محصول موضعی (کرم وینوویتال) استفاده شود.

عوارض جانبی کرم وینوویتال

تا کنون هیچ عارضه ای در مصرف کرم های موضعی وینوویتال که حاوی اسانس شاه بلوط هندی  و اسانس گل همیشه بهار است دیده نشده. فقط افراد که به این مواد تشکیل دهنده حساسیت دارند ممکن ایت دچار عوارض جانبی مانند درماتیت، خارش و قرمزی شوند.

موارد منع مصرف کرم وینوویتال

تا کنون هیچ دلیلی برای منع مصرف این دارو گزارش نشده است.

تداخلات دارویی کرم وینوویتال با سایر محصولات موضعی

هیچ نداخل دارویی در استفاده موضعی از این محصول وجود ندارد.

اقدامات احتیاطی برای مصرف کرم وینوویتال

استفاده از این کرم برای کودکان یا افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی مناسب نیست. این محصول نباید در دوران شیردهی استفاده شود.

شرایط نگهداری از کرم وینوویتال

این محصول باید در دمای کمتر از 30 درجه سانتیگراد نگهداری شود و از قرار گرفتن در معرض نور و رطبوت محافظت شود.